Saturday 9 November 2013

Anugerah Terindah

Salam...
KAKAK Adalah anugerah terindah yg Allah berikan..
Dari KAKAK aku dekat dgn Penciptaku...
KAKAK mengajar aku erti kehidupan...
Mengingatkan aku pada YANG MAHA KUASA...
Mengingatkan aku akan solat... mengingatkan aku dunia ini hanyalah sementara...
Pengakhiran nanti Akhirat adalah yg kekal abadi...
KAKAK selalu ckp "kita umat akhir zaman ni umur tidak panjang, mungkin 50 hingga 60 tahun je jangka hayat kita nanti"
Ye aku akui ada benarnya ckp KAKAK...
Jangan pentingkan dunia... hidup di dunia bila2 kita mati...
Akhirat kekal segalanya...

Entah di mana silap nya... aku pun tak mengerti...
Persahabatan ikhlas antara aku dan KAKAK kerana ALLAH...
Mendapat tentangan... berat dugaan ini kurasakan...
Semakin aku ingin dekat dgn Allah...
Semakin hebat tentangan dari manusia yg hatinya hitam...
Mungkin syaitan tak suka umat nabi muhammad yg ingin dekat dgn Penciptanya..
Maka di hantar manusia2 yg telah di hitam hatinya utk memisahkan aku dan KAKAK...

Demi ALLAH... aku dan KAKAK berusaha mempertahankan persahabatan kami...
Sebab yg pasti hanya ALLAH yg boleh pisahkan kami...
Bukan manusia bertopeng syaitan itu...
Wsalam...

No comments:

Post a Comment